Prinsessdröm

Är på vild jakt efter en säng till Freja.
Hon har ju fortfarande spjälsäng och trots att hon älskar den så börjar hon bli lite lång...
Jag får ibland cellskräck då jag ser henne ligga i den med spjälor åt alla håll.
Anton har en jättefin vagga än så länge men det är bara en tidsfråga tills han börjar vända o snurra på sig i den.
Då är det han som behöver spjälisen bättre.
Men det krångliga i kråksången är att jag vet precis vilken säng jag vill ha åt henne men jag hittar den ingenstans!
Och det måste vara just en sån.
http://veramedflera.blogg.se/2007/april/barnsang.html#comment
Länken ovan går till precis den....har alltså funnits på ELLOS för nåt år sedan men inte längre.
Verkar inte hitta den på Blocket heller....vill ju inte köpa den av nån i typ Helsingborg och åka på den frakten. Det är ju en hel fet säng, vågar inte ens gissa vad posten/bussgods tar för det.
Men buhuuu, VILL HA DEN!!




Om man nu får drömma stort skulle jag vilja att vi byggde en egen konstruktion till bägge barnen.
En rolig och snygg säng med mysiga krypin och smarta lösningar.
Den som ändå hade tid och kunskapen till nåt sånt...!




Från sweetdreambed.com
En annan sida playhousedesigns.com har massvis med byggda stora temasängar.
Tänk om man fått en valfri sån som liten. Lyckan vore obeskrivlig...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, på Ikea finns en säng som påminner om barnsängen, lite samma stuk o dörrar kanske man kan bygga till + måla i den färg man vill ha?

2009-04-21 @ 21:32:03
Postat av: Sara

Har också sett liknande på IKEA, men tycker du inte att hon är lite för liten för en sådan hög säng? Jag vill ha något sådant till barnen sen, men litar inte på Alicia att klara av att klättra ner själv i sömnen om hon vill komma på natten! :-S

2009-04-22 @ 07:11:07
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Erica

Har för mig att mio har en liknande variant?? iallafall en vit barnsäng, haha....annars får ni snickra;=)

2009-04-28 @ 21:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0